Pracujete z domova? Nabízíme 6 tipů pro vytvoření ideální domácí kanceláře

Přidat na Seznam.cz

Vzhledem k tomu, že stále častěji pracujeme z domova, musíme naše domovy práci přizpůsobit. Práce z domova s sebou přináší řadu výhod, včetně nastavení vlastního rozvrhu a úspory peněz za dojíždění a umožňuje podnikat s minimálními režijními náklady. Ale k tomu, abyste byli v domácí kanceláři úspěšní, potřebujete prostor, který vás bude motivovat a zvýší vaši produktivitu.

Budete potřebovat profesionální pracovní prostor, který je oddělený od vašeho osobního života. Při zařizování domácí kanceláře je velmi důležitá řada věcí a zde je několik tipů, které vám s tím pomohou.

  1. Identifikace vašich potřeb

Vše, co v kanceláři potřebujete, se odvíjí od typu práce, kterou vykonáváte. Vy možná potřebujete malý stůl pro počítač a velký prostor pro umělecká díla, zatímco někdo jiný může potřebovat dva monitory a tiskárnu se sublimačním inkoustem Epson, aby mohl bez obav pořizovat výtisky.
Dále může konzultant potřebovat více místa ve skříni pro spisy a samostatný stůl pro schůzky s klienty.
Potřebné vybavení se tedy bude u jednotlivých osob lišit. Musíte si vytvořit seznam všech nezbytností pro domácí kancelář a zařídit prostor, který bude splňovat požadavky.
Nevyhlašujte si jednoduše roh v jedné z místností a nemyslete si, že to stačí.

2. Oddělený prostor

Domácí kancelář musí být v klidné části domu, kde máte soukromí. Pokud žijete s dětmi, spolubydlícími nebo manželem či manželkou, je nezbytné mít oddělený pracovní prostor.
Pokud se v kanceláři budete setkávat s klienty, měli byste si vybrat místnost poblíž hlavního vchodu do domu. Pokud potřebujete prostor pro návrh a techniku, potřebujete prostor oddělený od zbytku domu.

3. Osvětlení má zásadní význam

Vždy mějte domácí kancelář tam, kde máte dostatek světla. Nejlépe se vám bude pracovat, pokud bude v místnosti dostatek přirozeného světla. Denní světlo může pomoci zlepšit vaši bdělost a produktivitu. Okna a vystavení přirozenému světlu budou mít vliv na vaši duševní i fyzickou pohodu. V kanceláři můžete mít také rostliny, které zvýší vaši produktivitu při práci.

4. Mějte oddělený prostor pro své miniaplikace

Je přirozené, že pokud vám nadřízený neustále nedohlíží přes rameno, můžete se stát nesoustředěným, a to platí i v případě, že máte v kanceláři všechny pomůcky u sebe.
Chytrý telefon musíte mít stranou, abyste se ujistili, že ho při práci nebudete používat nadměrně. Zvažte investici do telefonu, abyste zvýšili svou produktivitu a oddělili práci od osobního života. Pokud jste samostatně výdělečně činní, nemůžete si dovolit promarněné hodiny, které jste strávili při kontrole jednoho oznámení. Z jednoho oznámení zkontrolujete e-maily a sociální sítě, a než si to uvědomíte, promarnili jste více než hodinu.
Zařízení můžete používat k práci, ale ujistěte se, že vaše domácí kancelář je produktivním prostorem, a musíte mít vyhrazené místo, kam tablet nebo chytrý telefon odložíte, když je nepoužíváte.

5. Oddělte osobní a pracovní záležitosti

Osobní a profesní život musíte vždy oddělovat. Pokud podnikáte, zřiďte si firemní bankovní účet, abyste se vyhnuli směšování výdajů. Záznamy o klientech a finanční záznamy ukládejte vždy na odděleném místě. Stejně jako nemůžete dohlížet na své děti a zároveň vyřizovat schůzku s klientem, nemusíte současně vyřizovat osobní a pracovní výdaje. Když výdaje rozdělíte, pomůže vám to zvládnout je snáze.

6. Udržujte čas

Mnoho z nás nakonec při práci z domova pracuje déle, což má vliv na naše zdraví a pohodu. Výzkumy dokazují, že budete produktivnější, pokud během dne vstanete a trochu se pohnete. Nezůstávejte dlouhé hodiny v kuse sedět. Krátká doba duševního odpočinku během dne může pomoci zlepšit soustředění. Při práci z domova je snadné zapomenout na čas, ale je třeba ho sledovat. Podpoří vás to v rozdělení pracovního dne a udržení správné pracovní doby pro zdravou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.

Při zařizování domácí kanceláře mějte na paměti těchto šest tipů. Pomohou vám zvýšit produktivitu a zajistí, že si udržíte správnou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Výběr správného prostoru a efektivní nastavení pracovního stolu má velký vliv na vaši produktivitu a je to něco, co byste nikdy neměli brát na lehkou váhu. Když máte k dispozici správný prostor a příslušenství pracovního stolu, bude pro vás snazší být při práci co nejlepší.

Zdroj: womendailymagazine.com