Jak fotografie na sítích ovlivňují to, co jíme

Přidat na Seznam.cz

Je těžké procházet sociálními médii, aniž byste nenarazili na lákavé příspěvky svých přátel z restaurací. Ale pozor! Ve skutečnosti to mění váš vlastní výběr potravin.

Mnoho z nás má to štěstí, že si může vybrat, co jí. Když otevřeme ledničku nebo prohlížíme regály místního supermarketu, máme k dispozici nepřeberné množství možností. Jsou ale rozhodnutí, která děláme o jídle tak svobodná, jak si myslíme? Co kdyby to, co jíme, ovlivnilo něco jiného než náš vlastní hlad?

Procházíte stránky sociálních sítí, jako je Instagram, Twitter nebo Facebook, kde na vás vyskakuje jeden obrázek za druhým? Dokonale prezentovaná jídla, která vypadají naprosto úchvatně. Ale pozor! Zatímco vůně a chuť jídla mohou mít nepopiratelně silný vliv na naše chutě, existují příspěvky s vařením, kdy se nese pára nad jídlem a nabídka dokonalých soust je víc než pouhou pastvou pro naše oči.

Samozřejmě se zdá, že jsme spíše ovlivněni ostatními lidmi, zejména těmi nejbližšími, pokud jde o to, co jíme. Výzkum zjistil, že čím bližší a silnější je spojení dvou lidí, tím větší vliv mají na váš výběr potravin.  

„Mnoho našich podnětů z interakcí, základních způsobů sociálního chování, tváří v tvář souvisí s tím, s kým jsme ve spojení,“ říká Solveig Argeseaniová, docentka globálního zdraví a epidemiologie na Universitě Emory v USA pro BBC. „Je to více o vztahu a o tom, jak se s danou osobou srovnáváme. Pokud si myslíme, že osoba, se kterou jsme, je atraktivnější nebo oblíbenější, budeme mít tendenci ji chtít více napodobovat.“

To může znamenat, že nás tyto sociální podněty obecně povzbuzují, abychom jedli více, dodává Argeseanaová. I když přítomnost zdravých jedlíků vás může podle výzkumu povzbudit ke zdravějšímu jídlu.

Naše stravovací návyky jsou také ovlivněny tím, co vidíme.

Zdroj: BBC