Vánoční nákupy jsou v plném proudu. Češi začínají řešit dárky už v září, chudé Vánoce to letos nebudou

Přidat na Seznam.cz

● Více než 40 % Čechů začíná s nákupem vánočních dárků už v září. Pouhé procento lidí nakupuje až na Štědrý den, ukazují data z průzkumu agentury IPSOS.

● Ani letos nebudou lidé při nákupech troškařit. Třetina plánuje nakoupit do 10 dárků, dvě pětiny více než 15.

● Zájem také roste o levnější varianty dárků.

Průzkum IPSOS pro prodejce dárků Manboxeo.cz ukázal, že 43 % procent Čechů nakupuje dárky i čtvrt roku před Vánocemi. Manboxeo, které se prezentuje jako továrna na originální dárky, odbaví ročně přes 100 000 objednávek dárků. „Zhruba třetina z toho připadá na období vánočních nákupů. Lidé u nás nakupují dárkové bedny s netradičními způsoby otevírání a designové dárkové sety, ale také dárky personalizované laserem nebo praktické vychytávky a gadgety. Zhruba od půlky září vidíme, že nám stoupá traffic webu i počet objednávek. Třeba oproti srpnu je nárůst trafficu za září o 15 %, v říjnu už je to o 25 % více oproti srpnu,“ popisuje zakladatel a majitel Manboxeo.cz Lukáš Legát.

Dle dat z průzkumu nakupuje vánoční dárky průběžně celý rok 15 % dotázaných. Zatímco v létě s nákupy začínají 2 %, tak zhruba tři měsíce před Vánoci dárky nakupuje 43 % Čechů. Méně než měsíc před Vánoci nakupuje dárky 36 % lidí, jen jedno procento dotázaných pak nákupy odkládá až na Štědrý den.

Nákupy s předstihem oceňují samotní obchodníci. „S blížícím se termínem Vánoc objednávek samozřejmě přibývá. Včasné nákupy dárků proto rádi podporujeme třeba slevovými akcemi. Spustili jsme například akci Vánoční dárky s předstihem s podtitulem Čím dříve, tím výhodněji. Do začátku listopadu nabízíme dárkové sety se slevami až 30 %. A nyní spouštíme akci i na gadgety, Dřevěné 3D stavebnice a všechny licencované produkty – nabídka je ve formě 3+1 zdarma,“ doplňuje Lukáš Legát.

Chudé Vánoce? Ani omylem

Ani vysoká inflace Čechům letos nezabrání v tom, aby si Vánoce užili se vším všudy, a tedy i s pořádnou kopou dárků. Z dat průzkumu vyplývá, že jen 29 % lidí plánuje letos koupit pět a méně dárků. Dalších 32 % nakoupí mezi 6 a 10 dárky, 20 % dotázaných pak chce pořídit až 15 dárků. Velmi štědrých je pak 19 % lidí, kteří letos na Vánoce koupí šestnáct a více dárků.

Poptávka po vánočních dárcích není výrazně menší než v předchozích letech. Vidíme ale, že je větší zájem o levnější varianty dárků. Takže jsme rozšířili nabídku o cenově výhodnější produkty, jejichž nákupem lidé něco ušetří, ale pořád dárkem udělají tomu druhému radost,“ popisuje Lukáš Legát.

Dřevěné dárkové bedny s páčidlem i přesto zůstávají nejprodávanějším dárkem e-shopu Manboxeo.cz. „Roli v tom hraje i to, že jde vlastně o 4 dárky v jednom. Obdarovaný dostane jednak zážitek z páčení bedny, po vypáčení najde uvnitř unikátní obsah, bedna samotná mu zůstane pro další využití a navíc uvnitř najde poukaz na další nákup na Manboxeo.cz” dodává Lukáš Legát.

Snaze lidí ušetřit na nákupu dárků šlo Manboxeo.cz naproti. Do své nabídky zařadilo několik cenově dostupnějších variant prémiových dárkových setů. Jde třeba o Giftboxeo, které v Manboxeo.cz uvedli na trh na konci léta v různých obsahových i designových variantách, ale také o čerstvou novinku – dárkové sety ve tvaru vánočních stromečků, které jsou plné dobrot, licencovaných produktů, veselých ponožek v plechovce a prémiových hrnků ve vánočním designu. „Čekáme, že letošní Vánoce budou ve znamení personalizovaných dárků. I proto jsme je do naší nabídky zařadili. To, že lidé mohou na kvalitní dárkové balení, vybrané obdarovanému na míru, umístit fotku nebo věnování, je velký tahák. Právě tak totiž dají druhému dárek, který je skutečně originální a na kterém je znát, že si s jeho výběrem dali záležet,“ vysvětluje Lukáš Legát výhodu dárkových setů, které Manboxeo.cz nabízí.