Nedaří se zhubnout? Vyzkoušejte tyto čínské tipy. Jezte společně, buďte na slunci a místo talíře používejte misku

Přidat na Seznam.cz

Většina Asiatů si udržuje štíhlou postavu, která je už téměř mnohagenerační tradicí. Jak to ale dělají? Například Číňané mají hned několik tipů, díky kterým můžete nejenže zhubnout, ale také si udržíte svou novou váhu. Podívejte se, co stojí za zkoušku.

Jezte jídla se speciální příchutí

Podle stravovacích pokynů tradiční čínské medicíny jsou hořká, kyselá a pálivá jídla prospěšná pro hubnutí, zatímco sladká, slaná a tučná jídla mohou vést k nárůstu hmotnosti. Pro podporu trávení a regulaci hmotnosti se často používají plody shan zha, hořký meloun a čaj Jiaogulan.

Jídlo v ten pravý čas

„Hodiny čínské medicíny“ dokazují, že lidské trávicí orgány jsou během dne nejvíce aktivní. Nejlepší nebo ideální čas na jídlo je mezi 7 a 11 hodinou ráno – během této doby byste měli jíst nejtěžší nebo největší jídla dne. To také dává vašemu tělu čas využít více energie z tohoto jídla, spíše než ji ukládat jako tělesný tuk. Pak je nejhorší čas k jídlu po 6. hodině večer. Pokud zkonzumujete jídlo příliš pozdě odpoledne nebo večer, vaše tělo jednoduše zadrží více kalorií a energie z jídla jako tělesný tuk.

Jezte společně, jezte méně

Často se držíme daleko od rodiny kvůli studiu nebo práci a když jsme sami, jíme, když chceme. Společné stravování má skutečně mnoho výhod. Na jídlo si uděláte čas, což napomáhá lepšímu trávení a nepřejídáte se při koukání do televize. Zkuste večeřet společně. I když se zdržujete mimo domov, jezte společně se svými spolubydlícími. Tím si svou váhu určitě udržíte pod kontrolou.

Zařaďte sluneční světlo a pohyb do své rutiny

Pro seniory a osoby se speciálními podmínkami, které nejsou schopny normálně cvičit, je tai-chi vhodným cvičením, které může pomoci snížit stres a tělesnou hmotnost. Tai-chi je forma cvičení často prováděná venku, která zahrnuje pomalé pohyby a hluboké nádechy. Spolu se snížením příznaků deprese a úzkosti může tai-chi pomoci zpevnit a vybudovat svalovou sílu bez použití závaží.

Použijte malé misky

Číňané jedí všechno z mísy, dokonce i hlavní jídlo s rýží/nudlemi. To jim pomáhá udržet velikost porcí pod kontrolou a jíst méně. Místo toho, abyste si naplnili talíř spoustou rýže a malého množství zeleniny a bílkovin, vezměte si tři až čtyři malé misky a vezměte si tolik, kolik potřebujete. Nechoďte pro druhou dávku a nebudete se znovu přejídat.

zdroj: Make up and Beauty, My DAO Labs, National University Of Health Sciences