Oblíbený ženský alkoholický nápoj bude bez alkoholu a bude mít méně kalorií

Přidat na Seznam.cz

Výrobce slavného anglického ginu Tanqueray představuje nealkoholickou verzi tohoto produktu. To je další důkaz, že nealkoholické nápoje již nejsou jen kuriozitou a jsou stále důležitější součástí trhu.

Diageo, britský výrobce alkoholických nápojů značek jako Johnnie Walker, Baileys, J&B a Smirnoff vyvíjejí svoji nabídku bez alkoholu. Gin Tanqueray, jedna ze značek v portfoliu skupiny se brzy objeví v nealkoholické verzi, zatím hlavně na britském a španělském trhu, ale v následujících měsících bude produkt dodáván i do dalších zemí.

Tanqueray 0,0% bude vyroben ze stejných složek jako verze obsahující alkohol – vč. z jalovce, koriandru, angeliky a lékořice. Z hlediska chuti se nápoj nebude lišit od alkoholické verze, ale energetická hodnota se bude lišit. 50 ml nealkoholického ginu má mít pouze 6 kalorií – to je jedna z výhod segmentu nealkoholických nápojů díky rychlému růstu.

berries and sliced lemons with ice cubes
Foto: Jez Timms / Unsplash.com

Nealkoholický gin: přísady stejné, méně kalorií
Suchý leden, sociální kampaň v několika evropských zemích na podporu stažení alkoholu v prvním měsíci roku, přinesla výrobcům nealkoholických nápojů další zisky. Jednou ze společností, která získala nejvíce, je Clean G, také výrobce ginu, jehož tržby v lednu vzrostly o 580%. Jeho tvůrce, Justin Hicklin, uvedl v rozhovoru pro „The Guardian“, že chce vytvořit „Beyond Meat pro trh s alkoholem“, a to s odkazem na společnost vyrábějící populární zeleninové hamburgery. Když byl Beyond Meat uveden na trh v roce 2015, měl celý trh se zeleninovým „masem“ hodnotu 100 milionů dolarů, dnes je to přes 10 miliard dolarů.

Je to dlouhá cesta k opakování podobného úspěchu, ale trend jasně roste – hodnota trhu s nealkoholickými alkoholickými nápoji ve Velké Británii se za poslední čtyři roky zdvojnásobila.