Parfémy z odpadu? Žádný vtip. Jak se snaží parfumérie upcyklovat?

Přidat na Seznam.cz

Zbytky jahod, slupky citrusů i mrkvová semínka, které byla dříve určena k vyhození, jsou nyní novou čichovou paletou parfumerie. Po módě a kosmetice se upcyklace stává novým hřištěm pro parfuméry, kteří se nespokojují s prací pro zdraví planety. Co vše využívají k výrobě parfémů?

Upcyklace je proces přidávání hodnoty předmětům nebo materiálům, které jsou určeny k vyhození, s cílem snížit množství odpadu. O tento proces se již zajímá módní průmysl, který využívá zbytky látek a neprodané zboží k tvorbě nových kolekcí, a kosmetický průmysl, který využívá semena, pecky a další odpadní materiály, z nichž některé pocházejí z potravinářského průmyslu, k vývoji receptur pro své nové kosmetické výrobky.

Proč vyhazovat mandarinkové slupky, nebo dokonce zbytky jahod, když se dají použít při tvorbě budoucí vůně, která vám zpříjemní dny? Podle webu LaDepeche se mnoho parfumérů nyní při tvorbě nových vůní obrací k odpadním materiálům. A i když se může zdát, že upcyklace je na hony vzdálená luxusnímu a okouzlujícímu obrazu parfumerie, ve skutečnosti ztělesňuje budoucnost odvětví, které se znovu objevuje, aby se stalo odpovědnějším a ještě ctnostnějším.

„Používání upcyklovaných surovin je pro parfémový průmysl skutečnou výzvou v oblasti životního prostředí. Myslím, že tento zodpovědný přístup dokonale definuje parfumerii zítřka,“ vysvětluje Pierre Flores, jeden z parfumérů rodinné skupiny TechnicoFlor, která vyvinula již více než 8 upcyklovaných vůní.

Jeho kolega Bertrand Duchaufour v tom zase vidí způsob, jak se posunout dále: „Kromě ekologicky odpovědného rozměru je práce se surovinami z upcyklace o to zajímavější, že je pro nás výzvou to, že pracujeme se zcela jinou kvalitou produktu, což u parfému není zcela běžné“.

Zdroj: LaDepeche