Kalorie naše tělo spaluje i tehdy, když nic neděláme. Podívejte se, jak funguje kalorický deficit

Přidat na Seznam.cz

Abychom zhubli, držíme různé diety, cvičíme, pravidelně se hýbeme, ale bez kalorického deficitu zkrátka nezhubneme. Jak kalorický deficit tedy funguje? A jak efektivně spálit přebytečné kalorie?

Individualita

Samozřejmě není možné přesně určit, kolik kalorií by měl každý člověk přijmout a kolik naopak spálit. Každý máme jinou hmotnost, jiný cíl, ale i jiný životní styl. Podle expertů by ale průměrná žena měla denně přijmout asi 1,600 až 2,000 kalorií, u mužů to pak je 2,000 až 2,400. Pokud se snažíte zhubnout, váš příjem kalorií by se měl pohybovat mezi 1,500 a 1,800 kalorií.

Kalorický deficit

Každý člověk, podle studií, spálí až 1800 kalorií denně, aniž by sportoval. Samozřejmě čím více se hýbete, tím více kalorií spalujete. A právě takto funguje kalorický deficit – abyste zhubli, musíte spálit více kalorií, než přijmete.

Zdravé hubnutí

Jak jsme psali výše, každý jsme jiný, a tak má i každý člověk individuální hubnutí. Průměrně je ale, podle expertů, zdravé zhubnout jedno kilo týdně. Pro představu – 0,5 kg tuku je přibližně 3 500 kalorií.

Hubnutí pohybem

Člověk sice může zhubnout i tak, že nic nedělá, a pouze si počítá příjem kalorií, není ale nad to přidat k jídelníčku i pohyb. Tím nemusí být nutně jen cvičení v posilovně. Podle studií může během (zhruba třicetiminutového) sexu muž spálit až 101 kalorií a žena 69,1 kalorií. 30 minut běhu vám ale umožní spálit až 200-500 kalorií a při plavání můžete spálit až 250 kalorií.

zdroj: eatingwell, goodto, vitalia, vinmec, insider, swimming